Thursday, 26 January 2012

teringat kata-kata seorang sahabat. which is true.

"Orang-orang baik macam korang ni, tak bolehla nak bergaul dengan orang-orang baik je. Orang-orang macam korang yg kene masuk and bercampur dengan orang-orang yang tk berapa nak baik. Ajak diorang ke arah yang lebih baik."


Betul kan? Tersentap. Not saying that I'm better than the others. Riak sungguh. But I realise one thing that I really want to do right now is, bring other people towards ALLAH. InsyaALLAH. 

Right now, I am trying to mingle with people around me. Regardless the skin colours, the languages, the lifestyle and whatsoever.

Thats what we should do. 

I found this Ayat, when I was reciting the Quran. Jom mengaji :D 


" Dan di antara tanda-tanda (kebesaran-Nya) ialah penciptaan langit dan bumi, PERBEZAAN BAHASAMU DAN WARNA KULITMU. Sungguh, pada yang demikian itu benar-benar terdapat tanda-tanda bagi orang-orang yang mengetahui." ( Ar- Rum : 22) 

"And of His signs is the creation of the sky and the earth and the diversity of your languages and your colors. Indeed in that are signs for those of knowledge." (Ar-Rum:22)

Jazakallah Khairan Katheera :D

2 comments:

anisa said...

(^^,) betul...everyone deserve to know islam... ada sorang tu tulis dlm buku, mukmin nh macam al-Quran bergerak... tanpa buka al-Quran tu, orang dah boleh nampak islam.. that's how a real mukmin shoulb be... juz like para sahabah... jzkk sgt.. bermuhasabah...

sepotong ayat said...

yes choy:p insyaAllah a lot more hearts will be touched by Him after this.