Thursday 8 December 2011

start your day with Zikrullah

Siapa kita di sisi Allah ?




Sesungguhnya Allah Maha Kaya


Allah TIDAK rugi sedikit pun jika kita tidak menyembah-Nya
Allah TIDAK rugi sedikit pun jika kita tidak mensyukuri nikmat-Nya
Allah TIDAK rugi sedikit pun jika kita melupakan-Nya
Allah TIDAK rugi sedikit pun jika kita berpaling daripada-Nya


INGAT INGAT INGATLAHHHHH . HAIH -_-


ALLAH TAK PERLUKAN KITA!!!!!
BUT......... WE NEED HIM. 




"Dan barang siapa berjihad, maka sesungguhnya jihadnya itu untuk dirinya sendiri. Sungguh, Allah Mahakaya (tidak memerlukan sesuatu) dari seluruh alam" (Al-Ankabut, 29:6)


"And whoever strives only strives for [the benefit of] himself. Indeed, Allah is free from need of the worlds." (Al-Ankabut, 29:6)


'Ya Allah, kurniakanlah kami lidah yang lembut basah mengingati dan menyebut nama-Mu' 




 "Aku menurut sangkaan hambaKu kepadaKu, dan Aku bersamanya apabila ia ingat kepadaKu. Jika ia ingat kepadaKu dalam dirinya maka Aku mengingatnya dalam diriKu. Jika ia ingat kepadaKu dalam kelompok orang-orang yang lebih baik dari kelompok mereka. Jika ia mendekat kepadaKu sejengkal maka Aku mendekat kepadanya sehasta. Jika ia mendekat kepadaKu sehasta maka Aku mendekat kepadanya sedepa. Jika ia datang kepadaKu dengan berjalan maka Aku datang kepadanya dengan berlari-lari kecil". (Hadis Bukhari)



1 comment:

Unknown said...

kurniakan kami lidah yang lembut basah kerana mengingati dan menyebut namaMu..ameem :)